Szanowni Państwo,

W połowie marca dostaliście do skrzynek pocztowych pismo Zarządu w sprawie „sporu mieszkańców Watykańskiej ze Spółdzielnią”. Było ono rzekomo wykonaniem wniosku Rady Nadzorczej.

Rada Nadzorcza nie zobowiązała Zarządu do przekazania Państwu pisma o takiej treści. Dlatego też Pani Elżbieta Szabała – członek Rady Nadzorczej z osiedla Błonie, na posiedzeniu Rady w dniu 11 kwietnia br. złożyła następujący wniosek:

Wnioskuję o przegłosowanie załączonego pisma i zobowiązanie Zarządu do przekazania go wszystkim mieszkańcom poprzez wrzucenie go do skrzynek pocztowych.

Nie może Rada godzić się na wciąganie ją w konflikt z mieszkańcami budynków ul. Watykańskiej, jak i akceptować nieprawdziwe informacje.

Poniżej treść pisma, o którego przegłosowanie wniosła Pani Elżbieta Szabała.

Szanowni Mieszkańcy

SM Czuby w Lublinie

Dotyczy: pisma Zarządu Spółdzielni z dnia 14 marca 2023 r. wrzuconego do skrzynek pocztowych wszystkich mieszkań

Rada Nadzorcza SM Czuby informuje, iż upoważniła Zarząd do rzetelnego poinformowania mieszkańców o sytuacji budynków Watykańska 6,8,10. W informacji tej winno było się znaleźć to, co otrzymała Rada Nadzorcza i co znajduje się w Protokole z jej posiedzenia odbytego 28.02.2023 r., bowiem większością głosów – 14 za, przy 2 wstrzymujących się od głosowania wniosek zgłoszony przez Waldemara Żaka brzmiał: zobowiązać Zarząd Spółdzielni do przekazania wszystkim członkom spółdzielni pełnej informacji dotyczącej remontu i docieplenia budynków Watykańskiej 6,8,10 oraz wyjaśnienia kto i z jakich środków finansuje remonty /inwestycje w nieruchomościach.

Nie upoważniła więc Rada Nadzorcza Zarządu do :

  1. przekazywania nieprawdziwych informacji dot. rzekomego kosztu dofinansowania remontu budynków przy ul. Watykańskiej 6,8,10 przez wszystkich mieszkańców Spółdzielni. Nigdy takie żądanie nie wpłynęło do Rady Nadzorczej i nie przeprowadzano w tej sprawie żadnego sondażu, czy referendum w zasobach Spółdzielni.
  2. wypowiadania się na temat Stowarzyszenia „Ruch Obrony Praw Mieszkańców”, przekazując nieznane Radzie i niesprawdzone informacje.

Rada uważa, że jest to reakcja na wniosek Stowarzyszenia skierowany do Rady Nadzorczej o odwołanie członków Zarządu, jak i pisma do Zarządu o jego rezygnację ze stanowisk.

  1. Pisania nieprawdy cyt. „o próbie wywierania presji na Radzie Nadzorczej, by spowodowała bezprawne działania – finansowanie tej nieruchomości ze środków spółdzielni, a więc środków należących do wszystkich jej Członków”
  2. przekazywania nierzetelnych informacji na temat prób pozyskania dotacji ze środków unijnych lub rządowych
  3. przekazywania nierzetelnej informacji na temat dostępnej formy wsparcia, jaką ma być kredyt na preferencyjnych warunkach, podczas gdy uruchomione zostały programy wsparcia z dużymi dotacjami.

Dostarczone mieszkańcom pismo z 14 marca 2023 r. ma jedynie na celu skłócić spółdzielców i podważyć wzajemne zaufanie do siebie, jak i powstałego Stowarzyszenia wskazującego na nieprawidłowości  w działalności Spółdzielni.

Sekretarz Rady Nadzorczej                               Przewodniczący Rady Nadzorczej

Danuta Przybyś-Zięba                                       Andrzej Turski

Wniosek Pani Elżbiety Szabały został odrzucony głosami zagorzałych obrońców p. Burskiego przy wsparciu członków Rady wstrzymujących się od głosu.

Uważamy, że zasługujecie Państwo na rzetelną informację o działaniach i intencjach Zarządu kierowanego od 20 lat przez Ryszarda Burskiego. W szczególności przed rozpoczynającym się od 26 kwietnia Walnym Zgromadzeniem, na które zgłoszone zostały przez mieszkańców projekty uchwał w sprawach:

  1. odwołania wszystkich członków obecnego Zarządu
  2. wprowadzenia zmian w Statucie Spółdzielni dotyczących:

a) kadencyjności Zarządu

b) ograniczenia wysokości stałej części wynagrodzenia członków Zarządu, należnego tylko za to że ktoś jest członkiem Zarządu

c) uzależnienia ruchomej części wynagrodzenia członków Zarządu od:

      • zmniejszenia kosztów funkcjonowania Spółdzielni;
      • zwiększenia przychodów z gospodarowania aktywami Spółdzielni;
      • wielkości zewnętrznych środków finansowych (krajowych i zagranicznych) pozyskanych na działalność inwestycyjną Spółdzielni.
      • profesjonalnych procedur wyboru członków Zarządu przez Radę Nadzorczą

Żadnej z tych zmian nie da się wprowadzić bez Państwa głosu na Walnym Zgromadzeniu. Możecie Państwo uczestniczyć w Walnym osobiście albo przez pełnomocnika.

Informujcie Państwo o tym swoich sąsiadów i znajomych.

Ruch Obrony Praw Mieszkańców /ROPM/ jest stowarzyszeniem zwykłym wpisanym do prowadzonej przez Prezydenta Miasta Lublin ewidencji stowarzyszeń zwykłych pod nr 77. Celem stowarzyszenia jest obrona praw i ochrona interesów mieszkańców Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie. Członkowie Stowarzyszenia, w tym członkowie Zarządu, za swoją pracę nie otrzymują żadnego wynagrodzenia, czego członkowie Zarządu Spółdzielni pojąć nie mogą, bo oni niczego za darmo by nie zrobili. ROPM ponosi jednak nie małe koszty na materiały biurowe, druk, obsługę prawną etc. Na Walne Zgromadzenie chcemy wprowadzić profesjonalnych prawników, aby radcy prawni Zarządu Spółdzielni nie wodzili za nos członków Spółdzielni uczestniczących w Walnym Zgromadzeniu. Koszty pokrywane są ze składek członkowskich oraz darowizn. Stowarzyszenie prowadzi księgowość i rozlicza się z urzędem skarbowym. Prosimy o wsparcie dowolną kwotą; nawet 20 zł - to prawie ryza papieru.

Ruch Obrony Praw Mieszkańców, ul. Watykańska 10/12, 20-538 Lublin
konto bankowe: 66 1140 2004 0000 3202 8251 0898
w tytule przelewu: darowizna na cele statutowe
Scroll to top